Jag ser det snöa..

091221

Idag ringde klockan 05.30, då va man inte pigg kan jag lova, framförallt när man inte kom i säng förens vid 00.30 igår kväll. Men upp var jag tvungen att gå eftersom jag lovat att köra pappa till jobbet innan mitt jobb. Kom ut o ser att det ligger en stor hög med snö på min bil! Sådär kul o behöva ta bort snö så tidigt på morgonen! Men iaf, så satte jag på bilen (haha oj de lät fel) så den skulle va varm o go när jag skulle pysa iväg o plocka upp far min. :) 
Det snöade ingenting när vi åkte hemifrån men när vi passerat Linnarhult kom det stora as till snöflingor som kraschlandade på bilrutan. 
När jag lämnat av pappa o skulle jag bege mig till mitt jobb, så kan jag ju säga som så att faaan va halt det var på vägarna , jag gled utav bara fan i kurvorna, ändå körde jag i typ 30 på 70 väg, haha! ;) 

Blev lite sen till jobbet, börjar 06.50 o kom vid 07.03 ungefär, så nu sitter jag här på min stol i kassan o fryser som en dåre, har dubbla tröjor på mig plus vantar som jag tar på mig i mellanåt! (när kunderna inte ser) :P
 
Det börjar se ut så här på träden nu o de riktigt vackert!
Får vi bara hoppas att snön ligger kvar tills julafton så vi för en gångs skull kan få en vit jul istället för regn och slask :)


Nu börjar snön avta lite grann, och det är inte alls lika stora flingor som det var imorse, men snart är det jul!! :D Wiiiee!


~ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0