Det är kallt på jobbet ..

100107

Hallå sötisar!
Hoppas ni alla hade en bra trettondagsafton igår :) Min började med att vakna vid elva tiden, gick upp och gjorde kaffe till mig & Johan. Till kaffet blev en pannkakor till frukost/lunch med massa sylt och grädde på, mmm det var gott kan jag lova! ;) Så gårdagen tillbringades mestadels i soffan med datorn i knäet (tänkte bloggat igår men så fastnade jag helt på pokerstars) vi "hann " även med att laga lite käk och in till stan en snabb sväng! Snacka om att vi haft fullt upp :P

Imorse när jag vaknade av min väckning vid sex tiden var jag så himla trött, hade ingen lust alls att gå upp ur sängen för att klä på mig arbetskläder och åka till jobbet..
På väg till jobbet var det snorhalt ute på vägarna o jag fick ju köra eftersom Johan inte ville.. Inte så bra egentligen med tanke på hur trött jag var, men kom iaf fram utan några påkörningar :)
Så nu sitter jag på min stol i kassan o fryser som vanligt!
I tisdags sa Anders att det var 13 grader inne i butiken o när jag kom imorse så är det ännu kallare,  nu är det nämligen bara 10 grader istället för 13! :( Det suger ju kan jag säga.. Men men, man måste ju jobba, annars får man inga penagr o då kan Maria inte köpa nya kläder !! :P
Nu tycker t.om Anders o Pauli att det är kallt så även dom har börjat klä på sig en massa kläder.
Anders sitter med svart mössa och svarta handskar, han ser lite ut som en rånare eller liknade. Det enda som fattas är bara en ögonbindel med hål för ögonen så hade det varit klockrent! ;)
Jag var lite inne på att kopiera en bild på Anders och måla dit en svart mössa och rånarbindel (de heter inte så men vet inte vad ja ska kalla de för) Men orkar inte greja med det nu när det är så kallt.. Måste passa på att ha händerna i fickorna så dom blir lite varma undertiden då man inte har några kunder!

Aja nu ska återgå till att värme händerna o kanske jobba lite ;)
Puss o kraam

~ M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0